Planograf PJ-01

Planograf PJ-01 umożliwia precyzyjny pomiar równości nawierzchni asfaltowych i betonowych w przekroju podłużnym. Ma postać wózka przyczepianego do samochodu na czas pomiaru.

Przed pomiarem oraz po pomiarze jest on składany i przewożony dowolnym samochodem mającym przestrzeń ładunkową co najmniej 2,4 m długości i 1,2 m szerokości, lub na specjalnej przyczepie o tych wymiarach.

Podczas pomiaru samochód powinien poruszać się z prędkością około 5 km/h.

 

ZGODNY Z NORMĄ

BN-68/8931-04

Drogi samochodowe. Pomiar równości nawierzchni planografem i łatą.

 

Budowa planografu PJ-01:

  • Kółka jezdne i pomiarowe:

14 kółek jezdnych o średnicy 200 mm (rozstaw kółek skrajnych 4000 mm)

Kółko pomiarowe o średnicy 150/160 mm - zamocowane w połowie długości belki, połączone z czujnikiem przemieszczeń

  • Belka nośna

stalowa rura prostokątna o przekroju 100x50 mm, długości 4263 mm

dzielona przegubowo w stosunku 2501 : 1762 mm

do niej mocowane są koła jezdne

  • Czujnik przemieszczeń precyzyjnie mierzącym odkształcenie drogi
  • Czujnik przebytej drogi
  • Dźwignia z  zaczepem kulistym do mocowania na haku holowniczym samochodu
  • Oprogramowanie, wraz z instrukcja rejestracji wyników pomiarów (na płycie CD)

  • Kabel połączeniowy (6 mb)

  • Zasilacz akumulatorowy

  • Zasilacz sieciowy

  • Kabel ładowania

  • Wtyczka przejściowa

 

Planograf wbudowany jest w wózek transportowy wyposażony w zaczep do haka samochodu oraz dwa koła pneumatyczne - może podczas transportu poruszać się po drogach z normalną szybkością określoną przepisami o ruchu drogowym.

Ponadto posiada wymagane przepisami lampy i odblaski oraz możliwość homologacji umożliwiającą jego zarejestrowanie. Do pomiarów planograf opuszcza się na nawierzchnię drogi, a przyczepa pozostaje cały czas na haku samochodu.

 

Dane techniczne planografu:

  • Dokładność pomiaru nierówności 0,1 mm;

  • Próbkowanie nierówności co 0,1 ms (10 000 próbek na sekundę);

  • Zakres pomiaru czujnika nierówności do 30 mm (np. od –10 mm do + 20mm);

  • Czujnik pomiaru odkształcenia jest związany sztywną przekładnią z kółkiem pomiarowym;

  • Pomiar odległości odbywa się za pomocą czujnika bezstykowego bezpośrednio na kółku;

  • Oprogramowanie pracujące w środowisku Windows XP;  

  • Automatyczny eksport danych do programu MS EXCEL;

  • Dowolna liczba serii pomiarowych w raporcie (np. pas lewy, pas prawy, pobocze);

  • Możliwość szybkiej obróbki danych i generacji raportów;

  • Możliwość dokonania kalibracji dystansu i odkształcenia w każdej chwili (nawet po pomiarze);

Wymiary zewnętrzne złożonego planografu - szer. 1230 x wys. 1024 x dł. 3110 mm;

Masa 180 kg.

 

PLANOGRAF POSIADA ŚWIADECTWO SPRAWDZENIA I KALIBRACJI PRODUCENTA

Nasi partnerzy: